Міжнародні майстер-класи з електроакустичної та акусматичної композиції у м.Відень, Австрія

Фестиваль Sounds Around Me
Український інститут, у партнерстві з The Acousmatic Project (Відень, Австрія), оголошує конкурс для композиторів на участь у міжнародних майстер-класах з електроакустичної та акусматичної музики, що відбудуться у Відні 24-28 вересня 2019 року у рамках щорічного фестивалю Sounds Around Me, організованого The Acousmatic Project.
У рамках майстер-класів відбудеться серія воркшопів, індивідуальних занять, публічних лекцій та концертів за участі чотирьох провідних композиторів, залучених до проекту в якості менторів: Анетт Ванд Ґорн (Бельгія), Томас Ґорбах (Австрія), Жайме Рейш (Португалія) і Алла Загайкевич (Україна).

По завершенню майстер-класів відбудуться підсумкові концерти, програма яких складатиметься з композицій менторів та студентів-учасників майстер-класів із залученням акусмоніуму — акустичної системи, що налічує 40 моніторів, спеціально створених Томасом Ґорбахом, засновником The Acousmatic Project, — та його колегою Марко Шреттером.

Проект покликаний створити передумови для системного професійного обміну між представниками музичних секторів України, Австрії та інших країн світу, ознайомлення і взаємного обміну професійним досвідом між світовою і українською музичними спільнотами, встановлення нових контактів, а також презентації музики українських композиторів на сучасній електроакустичній сцені Відня.

Проект є частиною програми двостороннього Року культури Австрія-Україна 2019.


Формати участі у майстер-класах:

  • Переможці відбору матимуть можливість долучитись до майстер-класів в якості активних учасників або слухачів. Відповідне побажання необхідно вказати при оформленні заявки на участь у майстер-класах.
  • У рамках майстер-класів кожен з чотирьох менторів презентуватиме певний тематичний напрямок, в якому працюватимуть його студенти.
  • Кожен з активних учасників має обрати одного з менторів в якості куратора.


Активна участь передбачає:

  • Два уроки з ментором, обраним в якості куратора.
    На уроках відбуватиметься робота над композицією учасника, що прозвучить на одному з фінальних концертів майстер-класів. Уроки передбачають присутність інших учасників в якості слухачів.
  • Три уроки-консультації з іншими менторами.
  • Участь в уроках інших учасників у ролі слухача.
  • Участь у воркшопах менторів за чотирма тематичними напрямками.
  • Виконання власної композиції на одному з фінальних концертів.

Всі активні учасники матимуть можливість написати композицію тривалістю до 10 хвилин, яку буде виконано на концерті у рамках фестивалю Sounds Around Me. Як альтернатива, учасники можуть опрацювати та виконати на концерті вже існуючі композиції.
Існує можливість використання в композиції одного акустичного інструменту. Учасники будуть повідомлені про наявні інструменти під час оголошення результатів конкурсного відбору.


Участь у ролі слухача передбачає:

  • Участь в уроках інших учасників майстер-класів у ролі слухача.
  • Участь у воркшопах за чотирма тематичними напрямками.
  • Безкоштовне відвідування лекцій, концертів, майстер-класів та інших концертів фестивалю Sounds Around Me.
Робочою мовою уроків та воркшопів є англійська. За необхідності, її можна замінити на іншу зрозумілу всім учасникам мову. Мова публічних лекцій — англійська.


Умови участі:

  1. Участь у майстер-класах є безкоштовною для всіх обраних учасників.
  2. Подати заявку на участь у майстер-класах можуть громадяни будь-яких країн і будь-якого віку, що мають принаймні деякий досвід у сфері електроакустичної музики. Володіння англійською мовою на рівні B1 є бажаним, але необов'язковим.
  3. Організатори забезпечують участь у майстер-класах і фестивалі, а також проїзд і проживання у Відні п'яти відібраних учасників, що є громадянами України та постійно проживають на її території.
  4. Учасників майстер-класів буде обрано на основі відкритого конкурсу.
  5. Відбір учасників спільно здійснюють ментори. Процес відбору модерують представники Українського інституту і The Acousmatic Project.
  6. Учасники, що потребують візи для в'їзду на територію Республіки Австрія, можуть отримати запрошення від організаторів для самостійного оформлення візи. За запитом таких учасників, організаторами буде надіслано запрошення на участь у майстер-класах для отримання дозвільного документу.
  7. Брати участь у програмі не можуть: а) особи, яким заборонено в'їзд до Республіки Австрія; б) особи, які подали заявку на участь у програмі після закінчення терміну подачі пакету документів; в) особи, що не відповідають вимогам, визначеним в умовах конкурсу.
  8. У випадку виникнення непередбачуваних обставин організатори залишають за собою право на внесення змін до складових програми майстер-класів з обов'язковим публічним анонсуванням таких змін і персональним інформуванням про такі зміни долучених до проекту учасників.


Як податися:

Щоб податися на участь у майстер-класах, надішліть на адресу programmes@ui.org.ua листа з темою "SoundsAroundMe_LastName_FirstName"
не пізніше 2 червня 2019 року, 23:59 GMT+2.


До листа необхідно долучити:

  1. Заповнену анкету (завантажте шаблон за посиланням), названу в форматі FirstName_LastName_Application_SoundsAroundMe. У відповідному пункті форми заявки необхідно розмістити посилання на 1-3 власних композицій.
  2. Резюме англійською мовою обсягом до 2 сторінок (pdf-файл, названий у форматі FirstName_LastName_CV_SoundsAroundMe).


Публічне анонсування результатів конкурсу відбудеться на веб-сайтах The Acousmatic Project та Українського інституту 25 червня 2019 року.
Всі учасники відбору будуть також проінформовані особисто.


Питання щодо участі у майстер-класах надсилайте на адресу programmes@ui.org.ua з темою листа SoundsAroundMe.


Локації-партнери проекту:

  • Віденська академія мистецтв
    Lehárgasse 8 1060 Vienna
  • Віденський університет музики і сценічних мистецтв
    Institute of electroacoustic music
    Rinößlgasse 12 1050 Vienna
  • Klangraum Fröbelgasse
    Fröbelgasse 30 1160 Vienna
  • Echoraum
    Sechshauserstrasse 66 1150 Vienna
  • Alte Schmiede Kunstverein Wien
    Schönlaterngasse 9 1010 Vienna
Ментори і тематичні напрямки майстер-класів
Написання акусматичної музики на фіксованих носіях та мультифонія

Менторка: Анетт Ванд Ґорн, Бельгія
Робочі мови: французька, англійська

Тема воркшопу: Енергетичні моделі, техніки використання монтажу, техніки комбінування звуків, трансформативні техніки, категорії простору.
Тема лекції: Акусматична музика: історична тяглість чи розив?

Анетт Ванд Ґорн (нар. 1946 р., Шарлеруа, Бельгія) — бельгійська композиторка акусматичної музики. Навчалась у Паризькій консерваторії в класі П'єра Шеффера та Гая Райбеля.
Заснувала Асоціацію музичних досліджень та студію Métamorphoses d'Orphée у м. Оен (Бельгія).
У 1984 році Анетт Ванд Ґорн започаткувала серію концертів та фестиваль акусматичної музики L'Espace du son у Брюсселі.
З 1986 року викладала у провідних музичних університетах Льєжа, Монсу і Брюсселя (Бельгія). В Королівській консерваторії Монсу вона заснувала кафедру електроакустичної музики з 14 викладачами.
Спатіалізація: Ефемерні динамічні рухомі звукові скульптури. Робота з акусмоніумом.
Ментор: Томас Ґорбах, Австрія
Робочі мови: англійська, німецька, французька.

Тема воркшопу: Створення ефемерних динамічних рухомих звукових скульптур з Віденським акусмоніумом.
Тема лекції: Розвиток ефемерних динамічних рухомих звукових скульптур з Віденським акусмоніумом.

Томас Ґорбах (нар. 1966 р. в Західній Австрії) — австрійський композитор акусматичної музики. Вивчав композицію, диригентську справу та мистецтво гри на гобої у Швейцарії.
У 1996 році переїхав до Відня для вивчення аналізу, інтерпретації та композиції електроакустичної музики на кафедрі електронної музики Університету музики та виконавського мистецтва Відня.
З 2006 року читав лекції з Електроакустичної музики у Віденському технологічному університеті. У 2007 році почав будувати перший в Австрії акусмоніум — The Vienna Acousmonium — та розпочав концертну серію акусматичної музики.
Томас Ґорбах — лауреат першої премії за виконання акусматичної музики на Concours de Spatialisation 2012, Musiques & Recherches у Брюсселі.
Електроакустична музика з долученням акустичних інструментів
Менторка: Алла Загайкевич, Україна
Робочі мови: французька, українська, англійська

Тема воркшопу:
Електроакустична композиція з інструментами як інтерактивний процес.
Тема лекції: Електроакустична музика в Україні.

Алла Загайкевич (нар.1966 р., Хмельницький, Україна) — українська композиторка, виконавиця, менеджерка культури, музикознавиця.
У 1995-1996 роках відвідувала щорічний курс з композиції та музичної інформатики в Інституті IRCAM, Париж.
З 1998 року викладає на кафедрі композиції та музично–інформаційнихтехнологій Національної музичної академії України (м. Київ), де заснувала студію електронної музики.
Алла Загайкевич є художньою керівницею міжнародних проектів електроакустичної музики у Києві: "Електроакустика" (з 2003), "ЕМ-VISIA" (з 2005).
З 2010 є головою Асоціації електроакустичної музики при Київській організації Спілки композиторів України.
Переможець Musica Nova International Competition (2011).
Електроакустична музика з використанням різних медіа-джерел
Ментор: Жайме Рейш, Португалія
Робочі мови: англійська, португальська, іспанська, французька.

Тема воркшопу: Змішані техніки електроакустичної музики (mixed music) як діалог у розгортанні.
Тема лекції: Змішані техніки електроакустичної музики (mixed music) у моїй музичній практиці: діалоги, 'mikrophonie' і 'sound beams'.

Жайме Рейш (нар. 1983 р., Лісабон, Португалія) — португальський композитор. Під час навчання відвідував семінари Карлхайнца Штокхаузена та працював з Еммануелем Нуншем.
Музика Жайме Рейша, як інструментальна, так і електроакустична, була представлена більш ніж у 20 країнах. Він співпрацював з такими установами та ансамблями як, IRCAM, KCMD, Musik Fabrik, ZKM, Aleph Guitar Quartet, Musiques & Recherches. З 2003 є художнім керівником фестивалю електроакустичної музики "DME", загальна кількість сезонів якого налічує 60. Професор вищої школи прикладного мистецтва в Каштелу-Бранку і Вищої музичної школи Лісабона (Португалія).
Директор арт-простору "Lisboa Incomum".