Стратегія Українського інституту 2020-2024

П’ятирічна стратегія Українського інституту на 2020-2024 роки недарма з’являється не в перші місяці, а напередодні другої річниці від початку нашої роботи. Будь-яке стратегування — кропіткий і тривалий процес, особливо для інституції, що розвиває відносно новий вимір державної політики України — культурну дипломатію.
Стратегія Українського інституту 2020-2024
Культурна дипломатія — це діяльність на перетині багатьох дисциплін та інтересів; і окрім Українського інституту, до неї прямо чи опосередковано залучені чимало гравців як в Україні, так і за кордоном. Серед них — інституції у сфері культури, освіти і науки, дипломати, організації громадянського суспільства, закордонні українці, медіа, науковці, митці, бізнес, органи державної влади, експертне середовище. Саме тому ми розуміли, що стратегічна мета і зміст нової культурної дипломатії України повинні творитись інклюзивно, з урахуванням якомога більшої кількості позицій і думок.
Стратегія Українського інституту 2020-2024

Цей документ є підсумком низки публічних і внутрішніх стратегічних сесій, відкритих дискусій, ознайомчих поїздок, кабінетних досліджень, а також сотень зустрічей, розмов та консультацій. У ньому ж зосереджений практичний і різноплановий досвід команди Українського інституту. Амбітна і смілива візія культурної дипломатії, закладена у цю стратегію, з’явилась під час навчання керівництва Інституту на річній програмі «Школа стратегічного архітектора» Києво-Могилянської бізнес-школи. Хоча ми докладно вивчили досвід аналогічних інституцій інших країн, ми не копіюємо існуючі моделі, а пропонуємо власний шлях, який враховує специфіку геополітичного, культурного, економічного контексту сучасної України.

Варто пам’ятати, що стратегія — це документ, який окреслює широку рамку діяльності організації і дає відповіді на питання «навіщо потрібен Український інститут?», «для чого і для кого ми працюємо?», «які задачі постають перед культурною дипломатією сучасної України?» і «в який спосіб ми плануємо їх вирішувати?» Ця рамка залишається актуальною навіть в умовах світової пандемії COVID-19. Обставини коригують нашу щоденну діяльність, але не змінюють кінцевої мети: зміцнювати суб’єктність України у світі через можливості культурної дипломатії.



Володимир Шейко,
генеральний директор Українського інституту