30 років української незалежності
Проєкт представить іноземним аудиторіям українські явища, імена і контексти часів незалежності.
Український інститут оголосив конкурс на створення мультимедійного проєкту до 30 річниці незалежності України. Проєкт-переможець представить іноземним аудиторіям українські явища, імена і контексти часів незалежності, які вплинули на становлення суб'єктності України.

До розробки проєкту запрошували креативні агенції з досвідом створення виставкових та/або мультимедійних проєктів на тему культури чи історії.
Конкурс тривав до 26 квітня 2021 року.


Про що цей проєкт

Проєкт розповість про важливі події та явища, що відбулися в українській історії, культурі, науці, економіці та політиці за період незалежності (1991–2021 роки). Проєкт представить позитивний образ України, а також розкаже, як відбувалося становлення суб'єктності України і як досвід побудови незалежності переживало українське суспільство.

Проєкт розрахований на закордонні англомовні аудиторії, які мають обмежене знання про Україну, зокрема ЗМІ, дипломати, політики, культурна спільнота, студенти тощо. Проєкт має бути придатним до масштабування в багатьох країнах світу паралельно.
Переможець конкурсу
Переможцем конкурсу на створення мультимедійного проєкту до 30 річниці незалежності України стала агенція культурного менеджменту Port.agency із проєктом «30 незалежних». Кураторкою проєкту виступає Катерина Тейлор.
Авторська концепція
Авторська концепція переможця
«30 незалежних» – мультимедійний онлайн-проєкт з нагоди 30-ї річниці незалежності України. У ньому історія сучасної України розкривається через особисті історії видатних українців, які вплинули на становлення незалежної України, формування громадянського суспільства та розвиток демократичних інститутів у країні, а також сприяли її позитивному іміджу за кордоном. Науковці, митці, підприємці та громадські діячі розкажуть про свій шлях та досвід. Герої та героїні проєкту оберуть об'єкти, що асоціюються з незалежністю України особисто у них, і розкажуть про їхнє символічне значення. Ці розповіді, разом зі світлинами героїв та об'єктів, формують зміст проєкту: 30 предметів, 30 історій, 30 незалежних.

Проєкт представлять у вигляді мультимедійної онлайн-платформи з історіями 30-ти героїв. Історії можна буде як прочитати, так і прослухати в аудіо і подивитися у відео форматах.

У творчому доробку команди Port.agency — такі проєкти, як Тиждень мистецтва від ООН Жінки в межах HeForShe (2018-2019); виставка «Як тебе звати?» на замовлення фонду UNICEF у «Мистецькому Арсеналі»; фотовиставка про Революцію гідності у муніципальній галереї міста Ставангер, Норвегія; інтерактивний public art проєкт «Парк корупції» на замовлення Антикорупційної ініціативи ЄС; перший в Україні та Східній Європі публічний парк сучасної скульптури PARK3020 тощо.
З чого складається проєкт
створення авторської концепції
технічна реалізація проєкту (веброзробка)
розробка здизайнованого та зверстаного макету каталогу в електронному вигляді для друкованої публікації, що втілюватиме концепцію проєкту
адаптація матеріалу для інформаційної друкованої виставки у вигляді макетів, які можна роздрукувати на банерах або інших друкованих носіях
розробка комунікаційної стратегії
підготовка елементів для використання в соцмережах та ЗМІ (відео, фото, інтерактивні елементи)
Проєкт має бути реалізований до 15 серпня 2021 року.

Максимальний розмір кошторису – 600 000 гривень включно з податками та зборами.
Технічні вимоги
  • Мультимедійний проєкт-переможця буде розміщено на хостингу Українського інституту та інших ресурсах за рішенням Українського інституту
  • Мультимедійний проєкт має бути виготовлений на базі Bootstrap, HTML 5, HTML+JS для інтегрування під будь-яку CMS (системи управління контентом)
  • Чистий ручний код, оптимізований для швидкого завантаження сторінки
  • Наповнення веб-сторінок має відповідати сучасним стандартам розробки веб-сторінок: веб-сторінки добре відображаються в усіх сучасних браузерах (Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox, Safari)
  • Адаптивний дизайн веб-сторінок
Яким проєкт не може бути
  • концепція, позбавлена наративу
  • твір, не розрахований для веб-середовища (друковані видання, переведені в онлайн-формат без адаптації; фізичні виставки, оцифровані у 3D тощо)
  • застосунок для мобільних пристроїв, що не можна відкрити з інтернет-браузера;
  • вимагає для перегляду додаткового обладнання (VR-окулярів тощо)
  • контент не адаптований для друкованого видання або для інформаційної друкованої виставки.
Як подати заявку
Щоб подати заявку, необхідно надіслати лист на csp@ui.org.ua до 26 квітня 2021 року із:

  • Заповненою електронною формою за шаблоном;
  • Копію Статуту (витягу зі статуту або іншого документа, який підтверджує наявність повноважень у підписанта конкурсної заявки та його право укладати і підписувати договори у випадку обрання учасника Мистецького конкурсу переможцем) та реєстраційні документи учасника (скан-копії підписаних документів у PDF форматі) (для юридичних осіб);
  • Підтвердження наявності досвіду реалізації виставкових проєктів або мультимедійних проєктів на тему культури чи історії заявником чи його партнером (за наявності такого партнера). Портфоліо організаторів та/або кураторів поданої проєктної пропозиції (PDF-файл обсягом не більше 10 мегабайт);
  • Довідку на бланку юридичної особи про відсутність прямих, непрямих чи опосередкованих контактів із представниками держави-агресора Російською Федерацією за формою (для юридичних осіб) (шаблон за посиланням);
  • Деталізований кошторис на створення Мультимедійного проєкту загальною сумою не більше 600 000,00 грн. з урахуванням податків та зборів (шаблон кошторису);
  • Зразок переліку витрат, що можуть бути включені до бюджету та перелік витрат, які не можуть бути внесені до бюджету, наведено в Додатку 7 до Положення про порядок проведення Мистецького конкурсу для реалізації заходу «Мультимедійний проєкт "30 років української незалежності"»;
  • Скан-копію підписаної заявником Заяви-гарантії за шаблоном, збережену у форматі PDF;
  • (Бажано) візуалізацією проєкту (pdf-файл до 10 Мб)


Розгляд пропозицій здійснює Український інститут. Після визначення проєкту-переможця Український інститут може доопрацювати його концепцію спільно з переможцем конкурсу.
Хто може подаватися на конкурс
  • юридичні особи всіх форм власності та фізичні особи-підприємці, зареєстровані в Україні, що мають підтверджений досвід реалізації проєктів, аналогічних до поданого

Не допускаються до участі заявки, подані:

  • фізичними особами;
  • юридичними особами, які зареєстровані як в Україні, так і за її межами, що мають відношення до держави-агресора – Російської Федерації, яка визнана такою згідно з Законом України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» № 2268-VIII від 18 січня 2018 року, а саме:
  • бенефіціарами яких є фізичні особи – громадяни держави агресора Російської Федерації чи юридичні особи, пов'язані із державою агресором Російською Федерацією;
  • юридичні особи або фізичні особи-бенефіціари – засновники та/або учасники таких осіб або фізичні особи, до яких застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції» та рішень Ради національної безпеки і оборони.

ПРОЄКТ ПРЕДСТАВИТЬ ІНОЗЕМНИМ АУДИТОРІЯМ УКРАЇНСЬКІ ЯВИЩА, ІМЕНА І КОНТЕКСТИ ЧАСІВ НЕЗАЛЕЖНОСТІ