Як вистава «Mothermotherland» з Харкова опинилася у США
Створення вистави перетворилося в протест проти російського намагання знищити українську культуру.
Восени 2022 року американська мисткиня Одрі Розі Деже, чиї предки — українці, хотіла створити виставу «Mothermotherland» у Харкові в рамках мистецької резиденції «Слово». 24 лютого цей план зруйнувався. Знайшовши фінансування, вже за декілька місяців Одрі запросила п’ятьох митців та мисткинь з Харкова у Пітсбург, штат Пенсильванія, для участі в театральній резиденції.
Вже відбулися покази вистави у штатах Нью Джерсі, Іллінойс, Меріленд, Пенсильванія, зокрема і у престижному Кеннеді Центрі у Вашингтоні. Переглянути запис вистави можна на сайті Центру.
У січні планується п’ять показів у Нью Йорку під час театральної конференції APAP, яка гуртує навколо себе багатьох продюсерів та продюсерок, театральних діячів та діячок Нью Йорку. Покази відбуваються у співраці з Українським інститутом.
«Кожен і кожна з нас знають, для чого ми тут, у Америці. Ця впевненість, рішучість і войовничість, яка нам притаманна, дає багато сил. Я відчуваю, що тут ми — нехай і локально — починаємо формувати запит на українське мистецтво», — переконана акторка і PR-менеджерка «Slovo Theatre Group» Юлія Лінник.
Окрім цього, мисткині також проводять лекції в університетах Сполучених Штатів. Учасниці проєкту вже провели лекцію на тему «Митці будинку Слово» в якості запрошених лекторів в Університеті Пітсбургу та дискусію про адаптацію прозового твору для створення вистави у Чатам університеті. У Чикаго провели інтерактивну лекцію про розстріляне відродження в Україні.
Після весняної паузи команда планує продовжити проєкт у Європі з показами вистави у Парижі, Лондоні та Берліні. А згодом «Slovo. Theater group» мріє повернутися з туром до України та показати виставу Харкову, як і планувалося від початку.
ФОТО вистави (Johanna AustinArt/Джоанна ОстінАрт)