Україна бере участь у 12-й Каунаській бієнале
AFTER LEAVING | BEFORE ARRIVING
AFTER LEAVING | BEFORE ARRIVING
За підтримки Українського інституту до Литви для представлення своїх робіт поїхав
український митець Микола Рідний.
український митець Микола Рідний.
Микола Рідний – український митець, кінематографіст та куратор, роботи якого вирізняються вмінням зосередитися на соціальній та політичній реальності, що контрастує між крихкістю та стійкістю історій окремих людей та цілих спільнот.
Участь у Каунаській бієнале передбачає представлення двох мистецьких робіт автора на офіційних локаціях заходу: Інсталяція "Загублений багаж", присвячена єврейській художниці Естер Лур'є, яка буде представлена у просторі вокзалу міста Каунас, та експонування серії фотоколажних робіт та малюнків "Поступова втрата зору" у Каунаській картинній галереї, м. Каунас, Литва.
Проект "Загублений багаж" створювався спеціально для 12-ї Каунаської бієнале, натхненням якого слугувала постать художниці Естер Лур'є. Вона була однією з ув'язнених Каунаського гетто, яким вдалося пережити Голокост. Лур'є створила серію малюнків, на яких зображено мешканців гетто, яких тоді налічувалось 30 000, його вулиці та умови життя. За переказами очевидців, Лур'є поклала свої малюнки в керамічні горщики й закопала їх у землю, щоб сховати їх від нацистів. Деякі з її робіт були втрачені, тож згодом, уже після війни, вона створювала нові їх версії (репліки).
Проект "Загублений багаж" створювався спеціально для 12-ї Каунаської бієнале, натхненням якого слугувала постать художниці Естер Лур'є. Вона була однією з ув'язнених Каунаського гетто, яким вдалося пережити Голокост. Лур'є створила серію малюнків, на яких зображено мешканців гетто, яких тоді налічувалось 30 000, його вулиці та умови життя. За переказами очевидців, Лур'є поклала свої малюнки в керамічні горщики й закопала їх у землю, щоб сховати їх від нацистів. Деякі з її робіт були втрачені, тож згодом, уже після війни, вона створювала нові їх версії (репліки).
У своїй інсталяції Рідний "ховає" малюнки Лур'є в п'яти керамічних горщиках людського зросту. Кераміку було обрано в якості матеріалу через давню традицію ремесел, що характеризує місто Каунас. Постійна локація, де розміщено роботи – залізничний вокзал Каунаса – підкреслює драматичну ідею про багаж, який мандрівнику не дозволяють взяти з собою в подорож.
12-а Каунаська Бієнале: AFTER LEAVING | BEFORE ARRIVING розпочалася 7 червня і триває до 29 вересня 2019 року. Історія Каунаса стає відправною точкою виставки, яка загалом досліджує метафору подорожей. Перша Каунаська Бієнале відбулася у 1997 році.