Ukrainian souvenir
Сувеніри — це не тільки пам’ятні об’єкти, але носії повідомлень про країну. У дипломатичних відносинах дарування подарунків – давня практика. Але як часто ми думаємо наскільки якісний і репрезентативний сувенір ми даруємо? Завдяки ініціативі «Український сувенір» ми зібрали кращі вироби та предмети, які представляють культуру, ідентичність і традиції України.
Про проєкт
Каталог створено для Українського інституту, МЗС України, українських дипломатичних установ та представництв за кордоном з метою некомерційного використання.
«Найважливішою частиною подарунка є символічне наповнення, яке він у собі несе, можливість через акт дарування відчути момент спільності та пізнання іншого. Тому ми шукаємо дизайн-концепти, які представлять не тільки привабливі та якісні об'єкти, а в першу чергу — захопливі та глибокі історії про Україну та людей, які тут живуть».
— Еміне Джапарова, Перша заступниця Міністра закордонних справ України.
Теми конкурсу
Створення нового авторського дизайну, що є інноваційним, актуальним, спирається на міжнародні тренди і водночас відображає актуальні практики українських креативних індустрій; може використовувати мотиви чи візуальну мову сучасного українського мистецтва та/або передбачати співпрацю з сучасними українськими митцями.
Використання мотивів, традиційних технік та технологій виготовлення, матеріалів народного або наївного мистецтва української культури або культур інших народів, етносів та груп, що проживали чи проживають на території України.
Використання мотивів, тем, художніх концепцій, ідей мистецьких течій та напрямів першої третини ХХ ст., що об’єднані назвою «авангард», зокрема, футуризму, супрематизму, кубізму та інших; апеляція до творчості митців авангарду, що мають зв’язок з Україною та українською культурою, наприклад, Олександр Богомазов, Олександр Архипенко, Василь Єрмилов, Анатоль Петрицький, Казимир Малевич, Олександра Екстер, Соня Делоне, Давид Бурлюк, Вадим Меллер та інші.
Переможці конкурсу дизайн-концептів
Один заявник мав подати всі п’ять категорій виробів в рамках однієї теми.
Один заявник міг вибрати одну або кілька тем.
Для участі у конкурсі необхідно не пізніше 6 серпня 2020 року 23:59 за київським часом надіслати на електронну пошту [email protected] заповнену Заявку з усіма додатками у форматі pdf.
Заявка заповнюється українською та англійською мовами.
2)Написати технічні вимоги до виготовлення виробу (в довільній формі українською та англійською мовами);
3) Надати копію Статуту (витягу зі статуту або іншого документа, який підтверджує наявність повноважень у підписанта заявки та його право укладати і підписувати договори у випадку обрання його переможцем конкурсу) та реєстраційні документи заявника (скан-копії підписаних документів у PDF форматі).
4) Документально підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного проєкту (українською та англійською мовами).
5) Підтвердити спроможність виготовити партії авторських виробів (до 150 одиниць) (повідомити про наявність відповідного технічного забезпечення та/або надати листи-підтвердження від партнерів (підрядників) про спроможність виготовлення партії авторських виробів).
6) Надати скан-копію підписаної заявником гарантії-зобов’язання, яка збережена у форматі PDF.
7) Надати довідку про відсутність санкцій на бланку юридичної особи, скан-копію підписаного документу у PDF форматі.
8) Долучити до заявки відео та/або презентацію запропонованого дизайн-концепту українською та англійською мовами (за бажанням).
Не допускаються до участі:
→ юридичні особи, до складу яких входять фізичні особи (засновники, учасники тощо) до яких застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції» та рішень Ради національної безпеки і оборони України.
Ознайомитись із актуальним санкційним списком можна на сайті Верховної Ради України за посиланням.
- Зазначені категорії виробів мають відображати єдину концепцію;.
- Дизайн-концепти, окрім візуальної привабливості, мають також виконувати пізнавальну функцію, знайомлячи отримувача з історією, культурою, традиціями, наукою та/або мистецтвом України;
- Габарити виробів у складеному вигляді: вага до 4 кг., розмір до 30×40 см., ширина до 9 см.;
- Вартість виготовлення виробів має бути різною в діапазонах: до 400 грн., до 2000 грн., та не більше одного виробу до 5000 грн.;
- Не будуть розглядаютись вироби з дорогоцінних металів та всі види зброї.
Фінансування переможців здійснюється за рахунок коштів державного бюджету України виключно за результатами проведення відповідних процедур закупівель шляхом укладення двомовного (українською та англійською) договору про надання послуг між Українським інститутом та переможцем відповідно до чинного законодавства України за формою, наданою Українським інститутом.
Оголошення проєкту-переможця відбудеться не пізніше – 4 вересня 2020 року.
Ні, заявник надає дизайн-концепт та технічні вимоги, за якими в майбутньому можна буде замовляти виготовлення виробів.
Однак, заявник повинен мати спроможність виготовити партію авторських виробів у кількості 150 одиниць та надати підтвердження такої спроможності, або ж повинен підтвердити наявність партнера/виробника, який може виготовити запропоновані в заявці авторські вироби. Для цього заявник надає лист у довільній формі про наявність відповідного обладнання, матеріально-технічної бази, технологій та/або листи-підтвердження від підрядників про спроможність виготовлення партії авторських виробів.
Оплата послуг за договором включає:
- розроблення одного дизайн-концепту за п’ятьма категоріями виробів;
- його подальше доопрацювання з Українським інститутом (послуги з допрацювання бренд-буку, створення технологічної карти для виготовлення сувенірної продукції).
- Звертаємо Вашу увагу також на те, що заявник гарантує, що ним погоджено та отримано дозволи від авторів дизайн-концепту та власників суміжних авторських прав (художників, фотографів, дизайнерів, майстрів тощо), що детально регламентується у п. 2.12. Положення про Мистецький конкурс.
Відповідно до пп. 2.18.2. Положення про мистецький конкурс заявник у рамках обраної теми має подати дизайн-концепт усіх п’яти виробів.
Ідея дизайн-концепту має бути описана та візуалізована, також мають бути надані технічні вимоги до виготовлення виробів.
Відповідно до пп. 4 п. 2.12 Положення про мистецький конкурс заявник повинен підтвердити можливість самостійно виготовити авторські вироби, або підтвердити наявність підрядника (-ів) (партнерів), який (які) спроможний (спроможні) виготовити партію авторських виробів у кількості 150 одиниць.
Для цього заявник подає лист у довільній формі про наявність відповідного обладнання, матеріально-технічної бази, технологій та/або листи-підтвердження від підрядників про спроможність виготовлення партії авторських виробів.
У рамках мистецького конкурсу виготовлення продукції не передбачено. замовлення виготовлення авторських виробів буде відбуватися вже поза межами Мистецького конкурсу.
При цьому звертаємо Вашу увагу на те, що за умовами Мистецького конкурсу, відповідно до п. 2.12 Положення про мистецький конкурс заявник погоджується на те, що Український інститут, Міністерство закордонних справ України та закордонні дипломатичні установи, мають право без додаткового погодження із авторами та володільцями суміжних прав (в разі їх наявності) використовувати дизайн-концепт з метою виготовлення сувенірної продукції, керуючись принципом економічної доцільності, замовляти її у третіх осіб, які знаходяться за місцем розташування суб’єктів, які входять до системи органів дипломатичної служби.
Виключні майнові права залишаються у заявника.
Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до пп. 5 п. 2.12. Положення про мистецький конкурс заявник заповнює та подає Гарантію-зобов’язання, яка підтверджує, що заявник, у випадку його перемоги, надає право Українському інституту, Міністерству закордонних справ України та суб’єктам, які входять до системи органів дипломатичної служби, використовувати дизайн-концепт з метою виготовлення сувенірної продукції, керуючись принципом економічної доцільності, замовляти її у третіх осіб, які знаходяться за місцем розташування суб’єктів, які входять до системи органів дипломатичної служби.
Окрім того, у гарантії-зобов’язанні заявник гарантує, що самостійно погодив та отримав відповідні дозволи від авторів дизайн-концепту та власників суміжних авторських прав (художників, фотографів, дизайнерів, майстрів тощо) на:
– включення всього дизайн-концепту чи його частин до каталогу;
– публікацію дизайн-концепту чи його частин;
– переклад описової частини дизайн-концепту іноземними мовами (в разі необхідності);
– на його відтворення і практичне втілення в готовій промоційній або сувенірній продукції;
– публічну демонстрацію та показ на території всього світу без обмежень, в тому числі, але не виключно із використанням мережі Інтернет з метою промоції Каталогу та виготовлення готової промоційної або сувенірної продукції без мети отримання прибутку Українським інститутом, суб’єктами, які входять до системи органів дипломатичної служби (Міністерство закордонних справ України; представництва Міністерства закордонних справ України на території України; закордонні дипломатичні установи України).
Отже, наразі, коли запит не є сформованим, ми не можемо вказати дати виготовлення виробів.
У технічних вимогах до виготовлення виробів, просимо Вас вказати необхідні строки для їх виготовлення.