Український інститут опублікував звіт про
діяльність у 2020 році
Публічний звіт доступний у онлайн-форматі
У 2020 році Інститут реалізував 84 заходи і проєкти, які охопили аудиторію у понад 5 млн у 21 країні. Через карантинні обмеження, а також скорочення фінансування на 36% у зв'язку з переглядом державного бюджету України у квітні минулого року відбулося повне перепланування програмної діяльності Українського інституту. Деякі заходи і проєкти були вимушено скасовані, проте більшість вдалося перевести онлайн або в гібридні формати.

Попри нові виклики, у 2020 році Український інститут розпочав 17 довгострокових програм, серед яких: Ukraine Everywhere (програма презентації візуальної культури України онлайн), програма підтримки українських студій ім. І.Лисяка-Рудницького, Extra Sound (програма представлення українських музикантів на ключових музичних подіях за кордоном), transmission.ua: drama on the move (програма підтримки перекладу, промоції та постановок сучасної української драми у Великій Британії, Німеччині та Польщі), proMOTION (програма підтримки міжнародної промоції українських фільмів) та інші.
«Після 2020 року найважливішою компетенцією людей та організацій в усьому світі, мабуть, стала життєстійкість – вміння вистояти, адаптуватись, бути гнучкими, дивитись на кілька кроків уперед. Це нові «базові» вимоги як до команди Українського інституту, так і до українських дипломатів і десятків партнерських організацій в Україні і за кордоном, спільно з якими торік ми втілили майже сотню проєктів для кільканадцяти країн світу», – коментує Володимир Шейко, генеральний директор Українського інституту.

За сприяння МЗС Український інститут налагодив системну та пряму взаємодію із закордонними дипломатичними установами України. Водночас, керівництво Інституту взяло активну участь у розробці стратегії публічної дипломатії МЗС. На цьому у вступному слові до звіту наголосив міністр закордонних справ Дмитро Кулеба: «Успішні стратегічні комунікації держави, важливою складовою яких є культурна дипломатія, можливі лише за умови синергії та активної співпраці державних та недержавних установ. Тільки завдяки яскравим, амбітним та сучасним проєктам, що базуються на партнерстві ключових стейкхолдерів, ми зможемо зміцнити позитивний імідж України у світі».

У 2020 році була затверджена п'ятирічна Стратегія Українського інституту, яка визначає місію та візію культурної дипломатії України, стратегічні цілі, пріоритетні напрями роботи, а також окреслює географію діяльності на 2020-2024 роки.

Окрім того, Інститут розширив мережу партнерських інституцій в Україні і за кордоном, зокрема розпочав або поглибив співпрацю з Українським науковим інститутом Гарвардського університету, Українським культурним фондом, програмою Європейського Союзу House of Europe, проєктом Ukrainer, Українським ПЕН, Wikimedia Україна та інші.

Одним з ключових результатів роботи Інституту у 2020 році стала низка комплексних досліджень сприйняття України у 7 країнах світу. Результати досліджень будуть враховані у плануванні майбутніх проєктів у сфері культурної і публічної дипломатії.