Український інститут представив дизайн-концепти для промоції України за кордоном
Онлайн-каталог сучасного українського сувеніру
Український інститут створив онлайн-каталог сучасного українського сувеніру за підсумками конкурсу. До каталогу увійшли два проєкти: «Квіти та птахи» авторства GuniaProject і «Серія» авторства дизайнерок Олени Орап та Дарії Подольцевої.

Дизайн-концепти двох переможців представляють традиційну та сучасну українську культуру. У кожному проєкті представлено п'ять категорій виробів – текстиль, кераміка, візуальний образ (айдентика), авторський виріб та інша категорія на вибір заявника.


Каталог доступний онлайн: souvenir.ui.org.ua

«Найважливішою частиною подарунка є символічне наповнення, яке він у собі несе, можливість через акт дарування відчути момент спільності та пізнання іншого. Тому ми шукали дизайн-концепти, які представлять не тільки привабливі та якісні об'єкти, а в першу чергу — захопливі та глибокі історії про Україну та людей, які тут живуть», – поділилася Еміне Джапарова, Перша заступниця Міністра закордонних справ України.


До каталогу увійшли два проєкти:

«Квіти та птахи» Розробляючи колекцію, автори надихались українським мистецтвом килимарства та козацької вишивки, зокрема книгою «Квіти та птахи» видавництва «Родовід», до якої увійшли колекції рослинних килимів десяти провідних українських музеїв і Українського музею в Нью-Йорку. Квіти використовували в обрядах, декорі та побуті. Рослинно-квіткові елементи є найрозповсюдженішими в традиційній народній творчості українців та майже завжди присутні на ужиткових виробах та вишивці. Квітка була не тільки естетичним елементом, але й носила символічне значення. Наші предки вірили, що магія квітів відігравала у житті людей значну роль: наприклад, сплетений з квітів і трав вінок це один з найдавніших символів — символ життя.

«Серія» Проєкт про серії типових будинків українських міст 1970-1990-х років. Заявники намагалися створити ідеальний образ міської дійсності, адже на проєктах архітекторів 1970-1990-х фасади виглядали бездоганно, і повернути їм красу первісного задуму. Графіка створена на основі фасадів будинків серій: БПС, КТ, «чешки». Тільки розуміння, осмислення і прийняття спадщини та сьогодення наших міст допоможе рухатися до нової організації міського і публічного простору. За попередні роки українські урбаністичні пейзажі значно зацікавили іноземців і стали популярним місцем для зйомок кліпів, фільмів та екскурсій.

«Ми обрали ці теми, щоб представити якомога ширшу палітру культури України, – каже креативна директорка Українського інституту Тетяна Філевська. –Від артефактів, що відображають різноманітні автентичні культури, які сформували нашу країну, до сучасних креативних індустрій, які зараз активно розвиваються і відповідають найсучаснішим світовим трендам. Надалі ми плануємо періодично перевипускати такий каталог, щоб представити інші теми, інші аспекти української культури, важливі дати, персоналії тощо.»

Каталог створюється для українських дипломатичних установ та представництв за кордоном. Таким чином офіційні представники держави знайомитимуть світ з Україною через професійно сформовану добірку об'єктів, які представляють історію, традиції, ідентичність та культуру України.

Переможців конкурсу обирало міжнародне журі, до якого увійшли представники Українського інституту та міністерства закордонних справ, менеджери культури та креативних індустрій, мистецтвознавці.

Над розробкою дизайн-концептів переможцям допомагали працювати ментори – Петро Гончар, заслужений діяч мистецтв України, художник-монументаліст, музеєзнавець, генеральний директор НЦНК «Музей Івана Гончара» та Наталія Синєпупова, засновиця School of Visual Communication.