Антології української камерної музики

Про проєкт

Антології української камерної музики – це друковані збірники партитур та партій українських композиторів камерної музики.  

Метою є ознайомлення фахової аудиторії із творчими досягненнями української камерної музики.  

Видання поширюється серед міжнародних представників музичного сектору: фестивалей, ключових локацій, вищих навчальних закладів за кордоном. Твори з антології рекомендовані до включення в програми концертів, партнером яких виступає Український інститут. 

Два видання антології видало видавництво «Музична Україна» на замовлення Українського інституту. Обидва випуски антології доповнюють один одного: вони презентують важливі стильові тенденції української музики 60-70-х років.  

Результати 2020 року

До антології «Київський авангард» 2020 року увійшли партитури та партії з творчого доробоку музики композиторів-шістдесятників. 

Друкований збірник вийшов накладом 300 примірників одразу трьома мовами: українською, англійською та німецькою. 

До збірки увійшли твори чотирьох українських композиторів-шістдесятників: Леоніда Грабовського, Віталія Годзяцького, Володимира Губи та Володимира Загорцева.  

Велика кількість творів в антології набиралась з першоджерел і деякі вийшли друком уперше. 

Результати 2021 року

У 2021 році Український інститут видав другий випуск «Антології української камерної музики».  

«Антологія української камерної музики: Станкович. Іщенко. Бібік» концентрується на кращих зразках камерної музики 70-х років ХХ століття. До друкованого збірника увійшли партитури та партії з творами українських композиторів Євгена Станковича, Юрія Іщенка та Валентина Бібіка.  

Антологія вийшла у 2021 році з накладом 300 примірників трьома мовами: українською, англійською та німецькою. Видання складається з двох томів — фортепіанного і ансамблевого.  

Антологія камерної музики 2021

У 2021 році Український інститут видав другий випуск «Антології української камерної музики»  

«Антологія української камерної музики: Станкович. Іщенко. Бібік» — це друкований збірник партитур та партій з творами українських композиторів Євгена Станковича, Юрія Іщенка та Валентина Бібіка. Антологія вийшла у 2021 році з накладом 300 примірників трьома мовами: українською, англійською та німецькою. Видання складається з двох томів — фортепіанного і ансамблевого. 

Другий випуск антології концентрується на кращих зразках камерної музики 70-х років ХХ століття та продовжує «Антологію камерної музики: Київський авангард» 2020 року. 

Обидва випуски антології доповнюють один одного: вони презентують важливі стильові тенденції української музики 60-70-х років. Антології збагачують репертуар сучасних музикантів маловідомими, проте знаковими й художньо цінними творами, які відтепер можна знайти в бібліотеках закордонних фахових інституцій та вивчати, виконувати й досліджувати. 

Передмова до антології розкриває ширший музикознавчий, соціально-політичний контекст 70-х років ХХ ст. в Україні та представляє творчі портрети композиторів. 

Видання поширюється серед міжнародних представників музичного сектору: закладів вищої освіти за кордоном, фестивалів, ключових локацій. Твори з антології рекомендовані до включення в програми концертів, партнером яких виступає Український інститут.  

Збірку видало видавництво «Музична Україна» на замовлення Українського інституту. Авторка статті — Ірина Тукова. Упорядник — Олексій Войтенко. 

Антологія камерної музики 2020

Антологія «Київський авангард», яка вийшла у 2020 році, – це друкований збірник партитур та партій, який представляє творчий доробок музики композиторів-шістдесятників українській та закордонній фаховій аудиторії.  

Антологія вийшла накладом 300 примірників одразу трьома мовами: українською, англійською та німецькою.

До збірки увійшли твори чотирьох українських композиторів-шістдесятників: Леоніда Грабовського, Віталія Годзяцького, Володимира Губи та Володимира Загорцева. У 1960-х роках ці митці були одними з перших в Україні, кому вдалось вийти за рамки радянської ідеологічно «правильної» музичної стилістики та звернутись до передових авангардних композиторських технік та концепцій, які активно розвивались у творчості західноєвропейських колег. Їхня творчість значно вплинула на формування сучасної композиторської школи в Україні. 

«Після концертів української музики виконавці або слухачі іноді просять поділитися партитурами. Кажуть щось на кшталт: «А що у вас є ще?». Антологія «Київський авангард» — це спроба знайомства та взаємодії з українською музикою для фахівців, які шукають нові ідеї»,

– коментує програмний менеджер напряму «Музика» Українського інституту Михайло Чедрик.

Збірник складається з двох томів нот: твори для фортепіано і твори для ансамблів. Окрім партитур в антології представлені біографії композиторів та передмови, які розкриють ширший соціально-політичний контекст ХХ ст. в Україні. Велика кількість творів в антології набиралась з першоджерел і деякі вийшли друком уперше. 

«Академічна українська музика була й до сьогодні багато в чому залишається terra incognita на культурній мапі світу. Причин тому багато: це і тривала відсутність власної державності, трагічна розшматованість народу та земель України між двома імперіями; і колоніальний статус професійної національної культури, коли всі найцінніші здобутки привласнює метрополія; і недоусвідомлена та донині не подолана інфікованість українського музичного мистецтва російськоорієнтованим «комплексом народництва», а відтак – виключеність цього мистецтва зі світового культурного процесу»,

– пояснює Юрій Чекан, музикознавець, доктор мистецтвознавства.

Видання поширюється серед міжнародних представників музичного сектору: фестивалей, ключових локацій, вищих навчальних закладів за кордоном. Твори з антології будуть рекомендовані до включення в програми концертів, партнером яких виступає Український інститут. 

 

Збірку видало видавництво «Музична Україна» на замовлення Українського інституту. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.