Mariologia — діалог із сакральними текстами та культурною пам'яттю
Український ансамбль «Alter Ratio» дав концерт у віденській церкві кінця ХІХ ст.
5 листопада Alter Ratio, вокальний ансамбль сучасної музики з Києва, виступив із концертом Mariologia
Українські композитори Святослав Луньов, Максим Коломієць, Олексій Ретинський і Максим Шалигін переосмислили середньовічні релігійні тексти, присвячені образу Богородиці, – «Alma Redemptoris mater», «Ave regina caelorum», «Regina caeli» і «Salve Regina» – поклавши в основу своєї музики.
Як зазначив Святослав Луньов: «Коли композитор починає працювати з такою темою – «величність задуму» йому забезпечено. Лишається змиритись із власною недосконалістю».
«У роботі над цим проєктом кожен композитор вступає в діалог не лише з сакральними текстами, але й зі шлейфом культурної пам'яті, притаманному цим текстам», – пояснює керівниця вокального ансамблю Ольга Приходько.
Концерт «Mariologia» відбувся 5 листопада у віденській церкві Вотівкірхе ХІХ ст., яка будувалася 23 роки за рахунок внесків з усіх куточків імперії на знак подяки за порятунок життя Франца Йозефа від спроби вбивства.
У християнській традиції Маріологією називається антологія латинських середньовічних текстів про Богородицю. Чотири молитви до Богородиці переосмислили чотири українських композитора, створивши твори для вокального ансамблю з 12 солістів та музичних інструментів – арфи, вібрафона, тембала та там-таму.
Ця робота є продовженням багаторічної традиції перетворення текстів у музику починаючи від григоріанських хорових композицій до багатошарових і складних тембральних композицій, заснованих на найсучасніших композиційних техніках.
Інтерв'ю з композитором Максимом Коломійцем про концерт «Mariologia» слухайте у спецпроєкті Radio klassik (німецькою мовою): https://radioklassik.at/ukraine/
Концерт відбувся за підтримки Українського інституту в рамках програми двостороннього року культури Україна-Австрія.
Фото: Герхард Флекаш (Gerhard Flekatsch)
Як зазначив Святослав Луньов: «Коли композитор починає працювати з такою темою – «величність задуму» йому забезпечено. Лишається змиритись із власною недосконалістю».
«У роботі над цим проєктом кожен композитор вступає в діалог не лише з сакральними текстами, але й зі шлейфом культурної пам'яті, притаманному цим текстам», – пояснює керівниця вокального ансамблю Ольга Приходько.
Концерт «Mariologia» відбувся 5 листопада у віденській церкві Вотівкірхе ХІХ ст., яка будувалася 23 роки за рахунок внесків з усіх куточків імперії на знак подяки за порятунок життя Франца Йозефа від спроби вбивства.
У християнській традиції Маріологією називається антологія латинських середньовічних текстів про Богородицю. Чотири молитви до Богородиці переосмислили чотири українських композитора, створивши твори для вокального ансамблю з 12 солістів та музичних інструментів – арфи, вібрафона, тембала та там-таму.
Ця робота є продовженням багаторічної традиції перетворення текстів у музику починаючи від григоріанських хорових композицій до багатошарових і складних тембральних композицій, заснованих на найсучасніших композиційних техніках.
Інтерв'ю з композитором Максимом Коломійцем про концерт «Mariologia» слухайте у спецпроєкті Radio klassik (німецькою мовою): https://radioklassik.at/ukraine/
Концерт відбувся за підтримки Українського інституту в рамках програми двостороннього року культури Україна-Австрія.
Фото: Герхард Флекаш (Gerhard Flekatsch)