Український інститут оголошує останній у 2023 році конкурс кінопроєктів на участь у програмі proMOTION  

Український інститут реалізує програму у співпраці з «Єврімаж» (Eurimages), європейським фондом підтримки спільного кіновиробництва і прокату кінематографічних та аудіовізуальних робіт, створеним при Раді Європи.    

У 2023 році вже було проведено два конкурсні відбори з метою надання можливостей промоційної підтримки міжнародних фестивальних прем’єр та закордонного кінопрокату українських фільмів. Переможцями перших двох конкурсів стали кінопроєкти:  

  • «Ми не згаснемо», реж. Аліса Коваленко, прод. Валерій Калмиков, Яна Калмикова, Олексій Кобелєв  
  • «Ля Палісіада», реж. Філіп Сотниченко, прод. Валерія Сочивець, Олександр Чубко, Галина Криворчук 
  • «Назавжди-назавжди» (раніше «Коли нам було 15»), реж. Анна Бурячкова, прод. Наталія Лібет, Віталій Шереметьєв, Олексій Згоник, Люба Кнорозок, копрод. Рінск’є Раап, Райнер Селен 
  • «Деміург», реж. Ольга Семак, прод. Олена Семак 
     

Взяти участь у третьому конкурсі можуть кінопроєкти повного метру (від 70-ти хвилин) будь-якого жанру і форми на фінальних стадіях виробництва, фестивальна прем’єра або кінотеатрильний прокат за кордоном яких заплановано у період з січня по квітень 2024 року включно.  Детальніше про умови – за посиланням.  

Відбір кінопроєктів здійснює конкурсна комісія, до якої увійшли кінокритик Станіслав Бітюцький, керівниця відділу підтримки продажу фільмів (FSS) міжнародної мережі European Film Promotion Сюзанне Девіс, менеджер проєктів фонду «Єврімаж» Серхіо Гарсіа де Леаніс, керівниця напряму «Кіно» Українського інституту Наталія Мовшович та програмна менеджерка напряму «Кіно» Українського інституту Ірина Кипоренко.  

Під час третього конкурсу комісія може обрати до 3-х кінопроєктів, які отримають до 8000 євро для просування фільму за кордоном. Також комісія залишає за собою право не підтримати жодний проєкт.

Заявки на участь у третьому конкурсі приймаються з 9 по 30 жовтня 2023 року, 23:59 (київський час) на сайті Українського інституту. Переможці будуть оголошені у кінці листопада. Промоційні кампанії проєктів мають бути щонайменше розпочаті у період з січня по квітень 2024 року включно. Перевага надаватиметься проєктам, що вже мають підтверджені фестивальні прем’єри або закордонний кінотеатральний прокат у цей період. Документи, що це підтверджують приймаються до кінця процесу оцінюванн експертами, а саме 20 листопада. Проєкти, що не були обрані в попередніх конкурсних відборах, можуть бути подані на конкурс повторно.     

Програма proMOTION з 2020 року системно підтримує міжнародну промоцію українського кіно. Мета програми — розвивати компетенції та посилювати спроможність українських кінематографістів до репрезентації за кордоном та системної міжнародної співпраці, зокрема з фаховими агенціями з промоції.