proMOTION 2023 — програма системної підтримки міжнародної промоції українського кіно
Програма покликана збільшити присутність українського кіно та його впізнаваність на міжнародних кіноринках
Про програму
Мета програми — розвивати компетенції та посилювати спроможність українських кінематографістів до репрезентації за кордоном та системної міжнародної співпраці, зокрема з фаховими агенціями з промоції.
proMOTION 2023
У 2023 році Український інститут проводить конкурс у співпраці з «Єврімаж» (Eurimages), європейським фондом підтримки спільного кіновиробництва і прокату кінематографічних та аудіовізуальних робіт, створеним при Раді Європи.
Конкурс відбудеться тричі на рік з метою надання можливостей промоційної підтримки міжнародних прем’єр фільмів протягом всього фестивального року.
- 1-й відбір у березні 2023 року з оголошенням результатів у квітні 2023 р. і реалізацією проєктів з травня по серпень 2023 року.
- 2-й відбір у червні 2023 року з оголошенням результатів у серпні 2023 р. і реалізацією проєктів з вересня по грудень 2023 року.
- 3-й відбір у жовтні 2023 року з оголошенням результатів у грудні 2023 р. і реалізацією проєктів з січня по квітень 2024 року.
У 2023 році «Єврімаж» забезпечить фінансування промоційних кампаній за кордоном мінімум семи кінопроєктам (сукупно за три конкурсні відбори протягом року) у розмірі до 8000 євро. Протягом одного конкурсного відбору Український інститут може обрати не більше 4-х проєктів, а також залишає за собою право не обрати жодного.
Переможці третього конкурсу кінопроєктів
У центрі сюжету драматичної стрічки – молодший науковий співробітник краєзнавчого музею Юра, який став свідком підпалу лісу. Герой приносить фото зловмисників в редакцію місцевої газети і залишається в ній з прагненням викрити винних.
Документальний фільм складається з архівних зйомок батька режисерки – фігуриста відомого ансамблю «Балет на льоду», з яким він гастролював за кордон в часи Перебудови і знімав свої поїздки. Через батьковий архів авторка досліджує історію дорослішання українського суспільства – між ілюзією «західного раю» та бідами СРСР.
Документальне кіноессе веде глядача у подорож перипетіями української родини родом з Донецька. З початком війни у 2014 року родина змушена була залишити рідну домівку. Вдруге це сталося у 2022 році, коли ворог знову постукав у двері їхнього дому, вже у Києві. Закинута в порожнечу невідомого майбутнього, режисерка занурюється в калейдоскоп спогадів і веде хроніку своїх та колективних спогадів.
Третій конкурс кінопроєктів
Заявки на участь у третьому конкурсі приймалися з 9 по 30 жовтня 2023 року, 23:59 (київський час) на сайті Українського інституту. Переможці будуть оголошені у кінці листопада. Промоційні кампанії проєктів мають бути щонайменше розпочаті у період з січня по квітень 2024 року включно. Перевага надаватиметься проєктам, що вже мають підтверджені фестивальні прем’єри або закордонний кінотеатральний прокат у цей період. Документи, що це підтверджують приймаються до кінця процесу оцінюванн експертами, а саме 20 листопада. Проєкти, що не були обрані в попередніх конкурсних відборах, можуть бути подані на конкурс повторно.
До складу комісії, яка розглядатиме заявки на участь у програмі proMOTION 2023, увійшли два незалежних експерти, представник фонду «Єврімаж» та дві представниці напряму кіно Українського інституту.
Станіслав Бітюцький
кінокритик, режисер, керівник науково-програмного відділу Національного центру Олександра Довженка, куратор кінофестивалю «Київський тиждень критики»Сюзанне Девіс
керівниця відділу підтримки продажу фільмів (FSS) міжнародної мережі European Film PromotionСерхіо Гарсіа де Леаніс
продюсер, менеджер проєктів фонду «Єврімаж», куратор програми з промоції (Promotion Programme)Наталія Мовшович
керівниця напряму «Кіно» Українського інститутуІрина Кипоренко
програмна менеджерка напряму «Кіно» Українського інституту
Взяти участь у третьому конкурсі можуть кінопроєкти повного метру (від 70-ти хвилин) будь-якого жанру і форми на фінальних стадіях виробництва, фестивальна прем’єра або кінотеатрильний прокат за кордоном яких заплановано у період з січня по квітень 2024 року включно. Детальніше про умови – за посиланням.
Переможці другого конкурсу кінопроєктів
Історія дорослішання підлітків розгортається в одній з київських шкіл наприкінці 1990-х років. 15-річна Тоня в пошуках порятунку від небезпечного хлопця, стає членом зграї в новій школі, де зустрічає перше кохання і перші дорослі проблеми.
Документальна трагікомедія розповідає про сільський аматорський театр на Волині. В пошуках подолання особистої кризи відомий столичний актор Петро повертається в рідне село, аби разом зі своїми односельцями створити театр, і в такий спосіб довести самому собі, на що він ще здатен.
Другий конкурс кінопроєктів
Заявки на участь приймалися з 6 по 27 червня 2023 року, 23:59 (київський час).
Експертне оцінювання триватиме до 18 липня, а переможців другого опен-колу буде оголошено не пізніше 26-го липня.
До складу комісії, яка розглядатиме заявки на участь у програмі proMOTION 2023, увійшли два незалежних експерти, представник фонду «Єврімаж» та дві представниці напряму кіно Українського інституту.
Станіслав Бітюцький
кінокритик, режисер, керівник науково-програмного відділу Національного центру Олександра Довженка, куратор кінофестивалю «Київський тиждень критики»Сюзанне Девіс
керівниця відділу підтримки продажу фільмів (FSS) міжнародної мережі European Film PromotionСерхіо Гарсіа де Леаніс
продюсер, менеджер проєктів фонду «Єврімаж», куратор програми з промоції (Promotion Programme)Наталія Мовшович
керівниця напряму «Кіно» Українського інститутуІрина Кипоренко
програмна менеджерка напряму «Кіно» Українського інституту
- Компанія-заявник має бути зареєстрована в Україні та володіти виключними майновими правами на поданий кінопроєкт;
- Компанія, яка подає кінопроєкт, не повинна перебувати в стані припинення юридичної особи, не повинна мати боргів перед державою, найманими працівниками чи Українським інститутом, а також не бути ніяким чином пов’язана з Російською Федерацією чи Республікою Білорусь.
Протягом календарного року один й той самий заявник може подати не більше трьох різних кінопроєктів на конкурси в рамках proMOTION 2023. Всі ці кінопроєкти можуть бути включені до списку фіналістів конкурсу протягом року за умови, якщо вони мають різних режисерів та різний склад творчих груп, але не більше двох в рамках одного конкурсного відбору. Кінопроєкти, що не були підтримані в першому конкурсному відборі, можуть бути подані під час інших конкурсних відборів.
- Ігрові, документальна та анімаційні кінопроєкти повного метру (від 70-ти хвилин) будь-якого жанру та форми
- На фінальних стадіях виробництва та за наявності чорного монтажу та англійських субтитрів
- Готові до планування фестивального/ кінотеатрального прокату у період з вересня по грудень 2023
- міжнародні прес-кампанії та медіа-кампанії (медіа охоплення, прес-релізи, події на червоній доріжці, організація прес-показів і прес-конференцій тощо);
- кампанії в соціальних мережах і цифровий маркетинг;
- друк та розповсюдження маркетингових матеріалів за межами України;
- всі маркетингові, рекламні та промоційні витрати, пов’язані з кінотеатральним прокатом за межами України;
- послуги з перекладу та редактури;
- субтитрування;
- виробництво DCP (Digital Cinema Package) та інших форматів.
- транспортні витрати, проживання, добові, харчування;
- гонорари, премії, будь-які види винагород, ліцензійні платежі та акредитаційні/членські внески, візові збори;
- витрати, пов’язані з виробництвом і постпродакшном фільму;
- послуги з організації прийомів, коктейлів, фуршетів і всі дотичні послуги;
- послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення;
- витрати на підготовку документів на конкурс;
- будь-які типи локальних послуг в Україні, спрямованих лише на аудиторію всередині країни;
- придбання товарів, виконання робіт, надання послуг, що не пов’язані з реалізацією просування кінопроєктів за кордоном;
- витрати, що мають на меті отримання прибутку;
- прибутковість капіталу;
- борг і плата за обслуговування боргу;
- забезпечення збитків або потенційних майбутніх зобов’язань;
- заборгованість по відсотках;
- сумнівні борги;
- курсові втрати;
- ПДВ, якщо бенефіціар не може довести, що він не може відшкодувати його відповідно до чинного національного законодавства;
- витрати, задекларовані бенефіціаром і покриті іншим грантом;
- надмірні або необдумані витрати;
- накладні та поточні витрати виробничої компанії.
- витрати на утримання установ, організацій – надавачів послуг.
Переможці першого конкурсу кінопроєктів
Документальна стрічка розповідає історію дорослішання підлітків зі Сходу України на тлі війни. Одного разу відомий в Україні шукач пригод і мандрівник Валентин Щербачов запрошує їх взяти участь в унікальній експедиції-терапії до Гімалайських гір й дає їм можливість уперше вирватися на свободу й відкрити нові горизонти в їхньому житті.
Україна, 1996. За 5 місяців до мораторію на смертну кару. Двоє старих друзів — поліцейський і судовий психіатр — розслідують вбивство колеги, чию вдову вони обоє любили в дитинстві. Занурені в спогади про минуле, вони несвідомо створюють майбутнє, в якому доведеться жити їхнім дітям та пожинати плоди втрачених батьківських надій.
Перший конкурс кінопроєктів
Заявки на участь приймалися з 8 по 27 березня 2023 року, 23:59 (київський час). Промоційні кампанії проєктів мають бути реалізовані у період з травня по серпень 2023. Перевага надавалась проєктам, що вже мають підтверджені фестивальні прем’єри або закордонний кінотеатральний прокат у цей період.
До складу комісії, яка розглядатиме заявки на участь у програмі proMOTION 2023, увійшли два незалежних експерти, представник фонду «Єврімаж» та дві представниці напряму кіно Українського інституту.
Станіслав Бітюцький
кінокритик, режисер, керівник науково-програмного відділу Національного центру Олександра Довженка, куратор кінофестивалю «Київський тиждень критики»Сюзанне Девіс
керівниця відділу підтримки продажу фільмів (FSS) міжнародної мережі European Film PromotionСерхіо Гарсіа де Леаніс
продюсер, менеджер проєктів фонду «Єврімаж», куратор програми з промоції (Promotion Programme)Наталія Мовшович
керівниця напряму «Кіно» Українського інститутуІрина Кипоренко
програмна менеджерка напряму «Кіно» Українського інституту
- Компанія-заявник має бути зареєстрована в Україні та володіти виключними майновими правами на поданий кінопроєкт;
- Компанія, яка подає кінопроєкт, не повинна перебувати в стані припинення юридичної особи, не повинна мати боргів перед державою, найманими працівниками чи Українським інститутом, а також не бути ніяким чином пов’язана з Російською Федерацією чи Республікою Білорусь.
Протягом календарного року один й той самий заявник може подати не більше трьох різних кінопроєктів на конкурси в рамках proMOTION 2023. Всі ці кінопроєкти можуть бути включені до списку фіналістів конкурсу протягом року за умови, якщо вони мають різних режисерів та різний склад творчих груп, але не більше двох в рамках одного конкурсного відбору. Кінопроєкти, що не були підтримані в першому конкурсному відборі, можуть бути подані під час інших конкурсних відборів.
- Ігрові, документальна та анімаційні кінопроєкти повного метру (від 70-ти хвилин) будь-якого жанру та форми
- На фінальних стадіях виробництва та за наявності чорного монтажу та англійських субтитрів
- Готові до планування фестивального/ кінотеатрального прокату у період з травня по серпень 2023