proMOTION — програма системної підтримки міжнародної промоції українського кіно

Програма покликана збільшити присутність українського кіно на міжнародному ринку та його впізнаваність у закордонному інформаційному просторі.

Програма покликана збільшити присутність українського кіно на міжнародному ринку та його впізнаваність у закордонному інформаційному просторі.

Про програму

Мета програми — розвивати компетенції та посилювати спроможність українських кінематографістів до репрезентації за кордоном та системної міжнародної співпраці, зокрема з фаховими агенціями з промоції.

Завдання програми

  • збільшити кількість українських фільмів у програмах міжнародних кінофестивалів та в репертуарах закордонних кінотеатрів;
  • розширити аудиторії українських фільмів за кордоном та підвищити впізнаваність українських кінематографістів на міжнародному ринку;
  • залучати міжнародних експертів на стадії виробництва фільму задля ефективного просування кінопроєктів за кордоном;
  • розвивати у кінематографістів навички міжнародної дистрибуції та маркетингових комунікацій;
  • посилювати видимість України та українського кінопродукту в інформаційному просторі за кордоном. 

Які кінопроєкти можуть подаватися на програму

  • кінопроєкти будь-якого жанру, форми та хронометражу
  • на фінальних стадіях виробництва
  • готові до планування фестивального/кінотеатрального прокату


Переможці програми proMOTION 2022

У 2022 році Український інститут забезпечив послуги з просування за кордоном п'ятьом українським кінопроєктам з найбільшим міжнародним потенціалом у сумі до 300 000 грн на один проєкт.

Повнометражний документальний, драма

Режисерка: Юлія Гонтарук

Продюсери: Юлія Гонтарук, Іванна Хіцінська, Олександра Братищенко, Улдіс Цекуліс, Ігор Савиченко

Продюсерська компанія: #Babylon’13, VFS Films

Країни виробництва: Україна, Латвія

Троє молодих ветеранів-добровольців повертаються додому з війни на сході України. Вони сильніші, ніж раніше, але позначені душевними шрамами. Наші герої намагаються віднайти себе у цій старій, але водночас новій реальності, зрозуміти як бути в цивільному житті після пережитого. Але в лютому 2022 року почалася повномасштабна війна в Україні і перед ними постали нові виклики. Який досвід війна дала нашим героям? Як вони проходять ініціацію через прийняття смерті?

Повнометражний ігровий, трагікомедія

Режисер: Антоніо Лукіч

Продюсери: Володимир Яценко, Анна Яценко

Продюсерська компанія: ForeFilms

Країна виробництва: Україна

Протилежні за характером брати-близнюки дізнаються, що батько, який покинув їх у дитинстві, помирає в далекому для них Люксембурзі. Один з братів – Коля – вирішує поїхати до нього, в той час, як інший – Василь робить усе можливе, аби перешкодити брату виїхати з країни. Численні перепони, які спіткають Колю, більше нагадують випробування мужності: тепер Коля, який звик тікати від проблем, не здається навіть тоді, коли виходу немає. Врешті-решт несподівано для них самих, брати вдвох вирушають на зустріч з батьком. Однак, чи виправдає ця подорож сподівання братів?

Повнометражний документальний

Режисер: Дмитро Гришко

Продюсерка: Поліна Герман

Продюсерська компанія: UP UA Studio 

Країна виробництва: Україна

2020 рік, світу загрожує пандемія нового та невідомого коронавірусу. В цей час гірське село Колочава на Закарпатті продовжує жити буденним життям, адже люди тут стикаються з труднощами постійно.

Марію, Тетяну, Анну та Світлану в селі дуже добре знають. Чотири фельдшерки вже багато років працюють на єдиній станції швидкої допомоги у Колочаві. Незважаючи на пандемію, більшість викликів — це звичні хвороби: інсульти, гіпертонія й інші серцево-судинні захворювання, панкреатит, алкогольна інтоксикація тощо. Люди й далі страждають від важких недуг, які стають небезпечнішими в переповнених ковідними хворими лікарнях.

Жителі села народжуються, одружуються, святкують… і, зрештою, помирають. Життя занадто коротке, щоб його можна було поставити на паузу. Здається, що життєвий цикл у цьому селі триватиме вічно, але чи зможуть місцеві вижити, якщо наступна пандемія стане більш загрозливою? Життя в селі триває, а працівники швидкої завжди готові прийти на допомогу.

Повнометражний ігровий дебют, драма

Режисер: Дмитро-Сухолиткий Собчук

Продюсери: Олександра Костіна, Євгенія Яцута, Лора Бріан, Клаудія Шмея-Ростворовска, Богна Шевчик, Жанкарло Насі

Продюсерська компанія: Bosonfilm спільно з Les Films D’Ici, MADANTS, Quijote, Mainstream pictures, Soilfilms

Країни виробництва: Україна, Франція, Польща, Чилі в партнерстві з Німеччиною та Люксембургом

Памфір хоче бути хорошим сім’янином, але доля дає йому випробовування, де він звертає з чесного шляху заради своєї сім’ї.

Біблійний сюжет про Авраама, поставлений на канонах грецької трагедії на тлі українського національного карнавалу Маланки.

Повнометражний ігровий дебют

Режисерка: Ірина Цілик

Продюсери: Володимир Яценко, Анна Яценко

Продюсерська компанія: ForeFilms

Країна виробництва: Україна

Екранізація неопублікованого роману Артема Чеха «Хто ти такий?».

Розповідь про дорослішання хлопця Тимофія у 90-х, його сім’ю, друзів, перше кохання, і відносини з колишнім контррозвідником Феліксом, який став частиною його сім’ї. Історія розвивається на тлі буремних 1990-х та розказана через призму дитячого сприйняття…

У 2022 році Український інститут забезпечить просування за кордоном п’ятьом кінопроєктам*, що в результаті експертного оцінювання наберуть вищі бали відносно інших, у розмірі до 300 000 грн з урахуванням усіх загальнообов’язкових податків та зборів.

Вимоги до аплікантів: 

  1. Наявність зареєстрованої в Україні продюсерської компанії.  
  2. Наявність договору з автором кінопроєкту про передачу виключних майнових прав на фільм.  
  3. Відсутність фінансових заборгованостей. 
  4. Професійний досвід.
  5. Досвід міжнародної співпраці та наявність підтверджених партнерств буде перевагою. 
  6. Діяльність та позиція апліканта не суперечить принципам і цінностям Українського інституту.

Подати конкурсну заявку на розгляд мають право юридичні особи всіх форм власності (продюсерські компанії) та фізичні особи-підприємці, зареєстровані в Україні, яким належать виключні майнові права на кінопроєкт та його використання у будь-якій формі та будь-яким способом на території, на якій передбачена промоція в рамках програми proMOTION. 

Протягом поточного календарного року одна й та сама юридична особа/фізична особа-підприємець може подати не більше двох заявок із різними кінопроєктами на мистецькі конкурси, які організовуються Українським інститутом.  

Послуги з просування кінопроєктів, обраних за результатами конкурсу, можуть бути надані у період 10 травня по 10 грудня 2022. 

З усіма запитаннями стосовно конкурсної документації можна писати на promotion@ui.org.ua

* Український інститут залишає за собою право визнати переможцями Мистецького конкурсу 6 (шість) кінопроєктів у випадку, якщо до списку проєктів, що набрали найвищі бали відносно інших, увійдуть дві короткометражні стрічки із загальною сумою кошторисів обох кінопроєктів до 300 000,00 грн (триста тисяч гривень 00 копійок) з урахуванням всіх загальнообов’язкових податків та зборів.

Зважаючи на повномасштабне вторгнення РФ на територію України, Український інститут залишає за собою право адаптувати програму відповідно до поточної ситуації, зокрема забезпечити просування за кордоном меншій кількості кінопроєктів або/та у меншому розмірі.

Лук’ян Галкін, виконавчий продюсер телеканалу UA: Культура, кінознавець, лектор дворічних програм Kyiv Academy of Media Arts

Віктор Глонь, відбірник та програмний координатор Molodist Kyiv International Film Festival та AIFF / Фестиваль Американського Кіно “Незалежність”, кінознавець

Аліна Горлова, кінорежисерка, продюсерка документального та ігрового кіно

Максим Наконечний, кінорежисер, сценарист і продюсер документального та ігрового кіно (Аліна Горлова та Максим Наконечний оцінюватимуть разом від імені незалежного кінопродакшену TABOR Production)

Наталія Мовшович керівниця напряму «Кіно» Українського інститут

Ірина Кипоренко, програмна менеджерка напряму «Кіно» Українського інститут

Шоукейси — дієвий інструмент культурної дипломатії. Це точка входу в міжнародне партнерство. Саме в межах такого формату кінематографісти можуть зацікавити своїм проєктом відбірника фестивалю, закордонного копродюсера чи міжна- родного дистриб'ютора,

— Наталія Мовшович, керівниця напряму «Кіно»


Переможці програми proMOTION 2021

У 2021 році Український інститут забезпечив послуги з просування за кордоном трьом українським кінопроєктам з найбільшим міжнародним потенціалом у сумі до 150 000 грн на один проєкт.

документальний повнометражний дебют

Режисер: Ігор Іванько
Продюсери: Олександра Братищенко, Петер Керекес, Ігорь Іванько, Марія Пономарьова
Продюсерська компанія: BurlakaFilms
Країни виробництва: Україна, Словаччина

 
Молодий кінооператор Ігор Іванько випадково знаходить пошкоджений фото-архів свого діда – відомого радянського та українського кінооператора Леоніда Бурлаки. Зрозумівши, що майже нічого не знає про свого діда, Ігор починає пошук всього, що він знає про Леоніда та його шлях. Ігор переосмислює вплив Радянської кіноіндустрії на його сім’ю та на країну в цілому, й наново віднаходить все, що поєднує його з дідом. Ігор має дізнатися ким був й про що мріяв його дід, допоки хвороба Альцгеймера не відбере у Леоніда можливість впізнавати онука.

ігровий повнометражний дебют у жанрі психологічної драми

Режисерка: Крістіна Тинькевич
Продюсери: Ольга Матат, Влад Дудко
Продюсерська компанія: Evos Film
Країни виробництва: Україна

 
Психологічна драма, головною героїнею якої є лікарка швидкої допомоги Анна. Вона шукає справедливості у цьому недосконалому світі. Мета Анни – покарати винних в ДТП, жертвою якої стала її донька Катя. Героїня намагається перемогти систему, проте й сама не помічає, як стає її частиною.

ігровий повнометражний дебют у жанрі психологічної драми

Режисер: Максим Наконечний
Продюсерки: Дар’я Бассель, Єлізавета Сміт
Продюсерська компанія: TABOR Production
Країни виробництва: Україна, Хорватія, Чехія, Швеція

 
За сюжетом, аеророзвідницю добровольчого батальйону із позивним “Метелик” обмінюють після двох місяців полону. Повернувшись додому, вона оклигує від отриманих травм, але дізнається, що вагітна від зґвалтування своїм наглядачем. Ця дитина видається приреченою на смерть із самого початку свого існування в першу чергу для самої Метелика, але чи вдасться їй врятувати себе й дитину, живучи у суспільстві, неспроможному приймати їх обох і яку ціну доведеться їй заплатити за цей рятунок?

Програма забезпечує такі типи витрат

 

1. PR-послуги: розробка стратегії промоції фільму за кордоном та її імплементація, написання англомовних презентаційних матеріалів (теглайн, логлайн, міжнародний синопис, прес-реліз, інтерв’ю тощо), комунікація із закордонними ЗМІ, організація прес-показів та прес-конференцій, прес-кліпінг, аудит pr-кампанії та ін.

2. SMM-супровід проєкту: розробка стратегії просування в соціальних мережах, створення візуальних матеріалів та дописів, управління соціальними платформами, просування постів (таргетинг), моніторинг, робота із лідерами думок, критиками.

3. Послуги дизайну та друку англомовних промоційних матеріалів:

  • Дизайн та виготовлення макетів промо-матеріалів (міжнародного постера, прес-кіту, лук-бука персонажів, листівок, програмок, запрошень тощо);
  • Верстка, рісайзинг, кольорокорекція
  • Друк (виключно для розповсюдження серед закордонної аудиторії)
  • Дистриб’юція промоматеріалів: розміщення в друкованій та онлайн-пресі (банери, прероли, брендування сайту тощо), на зовнішніх носіях, на радіо та телебаченні.

4. Технічні послуги:

  • виготовлення DCP (Digital Cinema Package – цифрового кінопакету) та інших форматів;
  • створення субтитрів для відеоматеріалів;

5. Виготовлення відеоматеріалів та відеороликів для просування кінопроєкту за кордоном.

6. Послуги з перекладу, вичитки та коректури текстових матеріалів іноземними мовами

 
Програма не покриває:
  • транспортні витрати з/до України;
  • проживання;
  • добові;
  • гонорари;
  • візовий збір;
  • курсові різниці;
  • акредитаційні/членські внески (participation/accreditation/screening fee);
  • будь-які витрати, пов’язані з виробництвом та пост-продакшеном кінофільмів;
  • будь-які типи локальних послуг в Україні, спрямованих лише на аудиторію всередині країни;
  • рекламні послуги відповідно до ЗУ «Про рекламу»;
  • послуги з організації прийомів, коктейлів, фуршетів і всі дотичні послуги;
  • послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення;
  • витрати на утримання установ, організацій – надавачів послуг;
  • витрати на оформлення документів для підготовки конкурсної документації та укладення договорів та будь-якої іншої участі в програмі;
  • придбання товарів, виконання робіт, надання послуг, що не пов’язані з реалізацією промоції кінопроєктів;
  • оплата товарів, робіт та послуг, які були/є профінансовані з інших джерел до або після підписання договору;
  • витрати, що мають на меті отримання прибутку;
  • загальні назви послуг.
 
Вимоги до аплікантів
Наявність зареєстрованої в Україні продюсерської компанії.
Професійний досвід.
Наявність договору з автором кінопроєкту про передачу виключних майнових прав на фільм.
Досвід міжнародної співпраці та наявність підтверджених партнерств буде перевагою.
Відсутність фінансових заборгованостей.
Діяльність та позиція апліканта не суперечить принципам і цінностям Українського інституту.
 
 

→ Подати заявку на участь у програмі «proMOTION» мають право юридичні особи всіх форм власності (продюсерські компанії), зареєстровані в Україні, які виступають основним продюсером кінопроєкту у разі копродукції та мають укладений договір з автором кінопроєкту про передачу продюсерській компанії виключних майнових прав на фільм та його використання у будь-якій формі та будь-яким способом за кордоном.

→ Протягом поточного календарного року одна й та сама юридична особа може подати не більше трьох заявок із різними кінопроєктами на мистецькі конкурси, які організовуються Українським інститутом.

→ З продюсерськими компаніями, що стануть переможцями конкурсу, буде укладено договір про надання промоційних послуг, що передбачає звітність відповідно до вимог Українського інституту.

→ Кінопроєкти, що перемогли у попередніх конкурсах в рамках програми підтримки міжнародної промоції українських фільмів proMOTION або отримали премію Українського інституту, не мають права брати участь у будь-яких наступних конкурсах програми.

Послуги з промоції кінопроєктів мають бути надані в період з 11 травня по 30 вересня 2021.

 

Відбір проєктів здійснює конкурсна комісія, що складається з представників відділу кіно Українського інституту та незалежних експертів зі сфери.

 

Ольга Бірзул

керівниця напряму «Кіно» Українського інституту
 
Наталія Мовшович
старша програмна менеджерка напряму «Кіно» Українського інституту
 
Ілля Гладштейн
співзасновник та директор кінотеатру «КІНО42», кінопродюсер (Phalanstery Films), директор незалежної дистрибуторської компанії 86PROKAT, співзасновник Фестивалю кіно та урбаністики «86» (2014-2018)
 
Анастасія Сідельник
менеджерка з комунікацій (кінопроєкти «Казка про Коника», «Заповідник Асканія», «Співає ІваноФранківськтеплокомуненерго», «Людина з табуретом»)
 
Юлія Сінькевич
кінопродюсерка, членкиня наглядової ради та співзасновниця Української кіноакадемії, членкиня Європейської кіноакадемії


Переможці програми proMOTION 2020

У 2020 році Український інститут підтримав п'ять фільмів з найбільшим міжнародним потенціалом. 
Переможці отримали до 150 000 гривень на міжнародну промоцію.


короткий метр

Режисер: Декель Беренсон
Продюсери: Віталій Шереметьєв, Ольга Бесхмельніцина
Продюсерська компанія: «Ессе Продакшн Хаус» Копродукція України, Великої Британії та Ізраїлю

 

Прем’єра фільму відбулася на 72-му Каннському кінофестивалі, де стрічку було номіновано на Palme d’Or – Best Short Film (Золоту пальмову гілку – головна нагорода фестивалю в категорії короткого метру). Фільм також увійшов у шортліст BAFTA і став переможцем Best British Short на 22-му British Independent Film Awards. Тепер стрічка має великі шанси опинитися серед номінантів на премію Oscar в 2021 році. Цей фільм — про Анну, жінку середнього віку, яка разом з донькою-підлітком живе у Східній Україні. Вона працює на м’ясопереробному комбінаті та відчайдушно прагне змін на краще у своєму житті. Одного дня вона чує оголошення про вечірку, на якій іноземні чоловіки шукають любов та хочуть познайомитися з українками. Щоб змінити свою буденність, Анна вирішує відвідати вечірку.

документальне кіно, анімація, cinema verite

Режисери: Уляна Осовська, Денис Страшний
Продюсери:
Денис Страшний, Уляна Осовська. Копродюсер: Юло Пікков (Естонія)
Продюсерська компанія: «Докутолока»

 
Ще в радянські часи Анатолій Лютюк залишив Україну і живе життям монаха в миру у середмісті Таллінна. Останні 20 років він щоденно молиться за збереження природи і всього живого на землі. Весь свій час він проводить у майстернях, де робить дерев’яні іграшки та книги за старовинними монастирськими технологіями. Коли в Україні починається війна, Анатолій не може залишатись осторонь. Заручившись підтримкою естонського уряду, він вирушає на Донбас з гуманітарною допомогою у пошуках тих, кому ця допомога потрібна найбільше. У своїх подорожах лінією фронту він дізнається про життя та потреби місцевих мешканців і все глибше занурюється в сувору реальність «сірої зони».

документальне кіно

Режисерка: Ганна Ярошевич
Продюсерка: Олена Яковіцька
Продюсерська компанія: «Табор»

 

Мішель – молодий німець, який мешкає в маленькому селі у Карпатах та займається розведенням і порятунком вимираючого виду тварин – водяних буйволів. Він прожив в Україні 10 років на старій фермі, вивчив місцевий діалект і здобув собі ім’я «останній друг буйволів». Завдяки роботі Мішеля популяція карпатських буйволів збільшилась з кількох десятків голів до більш ніж двохсот. У той час, як тисячі українців емігрують на заробітки за кордон, іноземець обирає кардинально інше рішення – переїжджає жити в Україну, аби стати корисним для громади і знайти справу свого життя. Спостерігаючи за життям Мішеля, ми знайомимо глядачів з усього світу з культурою та неймовірною природою українських Карпат, бачимо, що Україна цікава іноземцям як туристичний напрямок, ба навіть більше – місце для життя.

документальне кіно

Режисерка: Аліна Горлова
Продюсери: Максим Наконечний, Ілона Бічевська, Патрік Гамм.
Продюсерська компанія: «Табор».
Копродукція України, Латвії, Німеччини і Катару

 
Втікаючи від війни в Сирії на батьківщину своєї матері, молодий курд Андрій з родиною несподівано опиняється посеред війни в Україні. Ставши свідком двох конфліктів, Андрій вирішує працювати в Червоному Хресті. Спостерігаючи за ним, ми починаємо повільний шлях крізь зони війни, табори біженців, військові паради, гуманітарні місії, релігійні, весільні та похоронні звичаї України, Іраку, Сирії та Німеччини.

драма дорослішання

Режисерка: Катерина Горностай
Продюсери: Віталій Шереметьєв, Ольга Бесхмельніцина, Вікторія Хоменко, Наталія Лібет
Продюсерська компанія: «Ессе Продакшн Хаус»

 
Повнометражний ігровий дебют, драма дорослішання. Історія про перший чуттєвий досвід, закоханість, дружбу і відповідальність. 16-річна Маша переживає напружену буденність останнього року перед закінченням школи. Її підтримують близькі друзі Яна і Сєня, які ділять з нею цей досвід, а також батьки, які дуже переживають за доньку, але виховують її в свободі дій та думок. Є ще одна деталь в житті Маші, що не дає їй спокою і панує в її думках – однокласник Саша, який стане перевіркою її сміливості у вирішальний момент.

Відбір проєктів здійснювала експертна комісія, що складалася з представників сектору кіно Українського інституту та незалежних експертів зі сфери.

Ольга Бірзул

керівниця напряму «Кіно» Українського інституту
 
Наталія Мовшович
старша програмна менеджерка напряму «Кіно» Українського інституту
 
Дарія Бадьйор
кінокритикиня, кураторка «Київського тижня критики»
 
Ілля Дядик
програмний директор кінодистрибуторської компанії «Артхаус Трафік»
 
Кирило Марікуца
директор і співзасновник
Київського міжнародного фестивалю короткометражних фільмів (KISFF) та проєкту KyivMusicFilm

Результати

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.