Незвичайна будівля початку 20 століття, зведена в стилях модерн і неокласицизм. Є частиною архітектурного ансамблю площі Конституції в Харкові.
Палац праці — особлива будівля в архітектурному ансамблі Майдану Конституції в Харкові та незвичайний урбаністичний проєкт початку ХХ століття. Це шестиповерховий будинок заокругленої форми з трьома внутрішніми дворами, які слугували транзитом між Павлівською площею, вулицею Квітки-Основ’яненка й Майданом Конституції.
Палац праці побудували 1916 року, і спершу це був прибутковий будинок Страхового товариства. Рентабельним виявився не тільки його перший поверх із торговими приміщеннями, а й інші 5 житлових. Шести- й восьмикімнатні квартири в цьому будинку здавалися за шалені для європейського ринку нерухомості гроші.
Архітектором будівлі став Іполіт Претро, який спеціалізувався на архітектурі модерну. У проєкті прибуткового будинку він поєднав модерн зі стилем неокласицизму, а також вирішив прикрасити центральний фасад шістьма високими поодинокими скульптурами, а зверху — скульптурною групою.
Після захоплення влади в Україні більшовики оголосили цей будинок державною власністю. Відтоді тут була Всеукраїнська Рада профспілок, а також Народний комісаріат праці, після чого виникла сучасна назва цього місця — Палац праці.
Згодом у 1930-х роках настали часи кривавого сталінського терору, коли радянська влада планомірно винищувала інтелігенцію України й Радянського Союзу загалом, тому що вбачала в кожній свідомій людині загрозу для тоталітарної машини. Сталінські репресії не оминули й архітектора Претро — доля митця склалася трагічно: 1937 року його розстріляла радянська влада. Та його творіння продовжило своє життя: Палац праці пережив і червоний терор, і німецьку окупацію.
Проте навесні 2022 року під час жорстокої війни Росії проти України ворожий авіаудар понівечив Майдан Конституції, пошкодивши фасади, вікна й покрівлю Палацу праці. Нащадки катів архітектора Претро вирішили знищити і його архітектурний спадок, що існує на перетині стилів, а відтепер — і епох, які розділили світ початку ХХІ століття на «до» та «після».
Те, що берегло пам’ять, тепер саме може стати спогадом.